dc.contributor.author |
Керівник роботи: Косторнов Анатолий Григорьевич , д.т.н., академік НАНУ, (Email:otd5@ipms.kiev.ua) |
|
dc.date.accessioned |
2017-06-14T14:40:44Z |
|
dc.date.available |
2017-06-14T14:40:44Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.govdoc |
01141U001521 |
|
dc.identifier.uri |
http://library.ipms.kiev.ua/handle/123/292 |
|
dc.description |
СКОРОЧЕНИЙ ЗМІСТ ВИСНОВКІВ РЕЦЕНЗЕНТІВ.
Розроблений склад і технологія отримання нового KAM забезпечує насухо на повітрі його працездатність при швидкості ковзання 5-15 м/с і тиску 0,64-1,28 мпа у парі зі сталями 1Х18Н9Т і 65 Г, а при температурі 500 °С у парі зі сталлю 1Х18Н9Т при швидкості ковзання 0,5-2,0 м/с і тиску 0,8-3,3 МПа. Показано, що працездатність пари тертя забезпечують вторинні структури, синтезовані на поверхні матеріалу. По об’єму і значимості отриманих результатів виконана велика наукова робота, яка заслуговує високої оцінки. (Кіндрачук М. В.)
Застосовані сучасні методи дослідження структури, структурного стану, механічних характеристик нового матеріалу і синтезованих на поверхні тертя вторинних структур. Вивченні процеси, які відбуваються у поверхневих шарах матеріалу під час тертя під дією тиску Р, швидкості ковзання V, температури Т і визначають його триботехнічні та експлуатаційні властивості. Показано, що працездатність пари тертя KAM - сталь при наведених умовах роботи забезпечують вторинні структури, синтезовані на поверхні матеріалу при терті. Робота по темі III—4—14 виконана на високому науковому рівні і заслуговує відмінної оцінки. (Гогаєв К. О.)
ПРОПОЗИЦІЇ ПРО ПОДАЛЬШЕ ВИКОРИСТАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ РОБОТИ.
Новий матеріал KAM на основі заліза Fe+10W+6CaF2 дозволить покращити параметри машин і механізмів, які мають опори ковзання, що працюють при наведених вище умовах; збільшити термін роботи їх вузлів тертя за рахунок зростання зносостійкості, довговічності та зменшення коефіцієнта тертя пари KAM Fe+10W+6CaF2 — сталь 1Х18Н9Т; зменшити затрати і простої механізмів при заміні зношених пар в таких галузях техніки як машинобудування і приладобудування.
Виконані дослідження, пов'язані з вивченням триботехнічних та механічних властивостей двошарових градієнто-композиційних матеріалів, дозволили розробити технологію виготовлення двошарових метал-полімернаповнених плоских підшипників ковзання для оснащення форматорів-вулканізаторів автошин. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
МЕТА ДОСЛІДЖЕННЯ - триботехнічні композиційні матеріали на основі металів і полімерів. МЕТА РОБОТИ — створити самозмащувальний композиційний матеріал (далі СКАМ ) оптимального складу, призначений для роботи насухо на повітрі, і в тому числі при високих температурах;
-створити нові композиційні металополімерні матеріали.
МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ - металографічний, рентгеноскопічний, мікрорентгеноспектральний методи дослідження матеріалів та фаз, триботехнічні випробування матеріалів.
Розроблено:
новий СКАМ призначений для роботи насухо на повітрі при швидкості ковзання 5-15 м тиску 0,64-1,28 МПа у парі зі сталями 1Х18Н9Т, 65 Г і для роботи за температури 500 0 С у парі зі сталлю 1Х18Н9Т при швидкості ковзання 0.5-2,0 м/с і тиску 0,8-3,3 МПа. Показано, експериментально доведено, що працездатність пари тертя в умовах високих швидкостей ковзання і порівняно невеликого тиску забезпечують вторинні структури, синтезовані поверхні матеріалу внаслідок діючих при терті факторів і процесів, таких наприклад, швидкість ковзання, навантаження, температура, деформація поверхневих шарів матеріалу, які приймають участь у терті.
Технологія обробки поверхні металевих пластин методом фрезерування циліндричними фрезами. Показано, що отримувана таким чином рельєфна поверхня забезпечує високий рівень адгезії. Виконані дослідження, пов'язані з вивченням триботехнічних та механічних властивостей і двошарових градієнто-композиційних матеріалів, дозволили розробити дослідно-промислову технологію виготовлення двошарових металполімернаповнених пласких підшипників ковзання для оснащення форматорів-вулканізаторів автошин.
КЛЮЧОВІ СЛОВА: САМОЗМАЩУВАЛЬНИЙ КОМПОЗИЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ, ДВОШАРОВІ МЕТАЛОПОЛІМЕРНІ МАТЕРІАЛИ, ХІМІЧНИЙ І ФАЗОВИЙ СКЛАД, СТРУКТУРА, СТРУКТУРНИЙ СТАН, МЕХАНІЧНІ ВЛАСТИВОСТІ, ШВИДКІСТЬ КОВЗАННЯ, ТИСК, КОЕФІЦІЄНТ ТЕРТЯ, ЗНОС, АДГЕЗІЯ. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
ІПМ НАНУ |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
протокол N;тема III-4-14 |
|
dc.subject |
САМОЗМАЩУВАЛЬНИЙ КОМПОЗИЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ |
uk_UA |
dc.subject |
ДВОШАРОВІ МЕТАЛОПОЛІМЕРНІ МАТЕРІАЛИ |
uk_UA |
dc.subject |
ХІМІЧНИЙ І ФАЗОВИЙ СКЛАД |
uk_UA |
dc.subject |
СТРУКТУРА |
uk_UA |
dc.subject |
СТРУКТУРНИЙ СТАН |
uk_UA |
dc.subject |
МЕХАНІЧНІ ВЛАСТИВОСТІ |
uk_UA |
dc.subject |
ШВИДКІСТЬ КОВЗАННЯ |
uk_UA |
dc.subject |
ТИСК |
uk_UA |
dc.subject |
КОЕФІЦІЄНТ ТЕРТЯ |
uk_UA |
dc.subject |
ЗНОС |
uk_UA |
dc.subject |
АДГЕЗІЯ |
uk_UA |
dc.title |
Звіт про науково-дослідну роботу: „ ДОСЛІДЖЕННЯ ЗАКОНОМІРНОСТЕЙ ФОРМУВАННЯ ЗОНИ ТРИБОСИНТЕЗУ В КОМПОЗИЦІЙНИХ МАТЕРІАЛАХ НА .МЕТАЛЕВІЙ І ПОЛІМЕРНІЙ ОСНОВАХ В ПРОЦЕСІ НАВАНТАЖЕННЯ ТЕРТЯМ БЕЗ ЗМАЩУВАННЯ” |
uk_UA |
dc.type |
Technical Report |
uk_UA |